الجبیر: سعودی به نفتکش ایرانی حمله نکرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

الجبیر: سعودی به نفتکش ایرانی حمله نکرد

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در اظهاراتی مدعی شد که کشورش نقشی در حمله به نفتکش ایرانی سابیتی نداشته است.
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 14
کد خبر: ۲۴۸۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمله به نفتکش ایرانی سابیتی، سومین حمله مشکوک به نفتکش های ایرانی در دریای سرخ و در نزدیکی بنادر سعودی محسوب می شود. مقامات کشورمان با انتشار تصاویر از هدف گرفتن این نفتکش توسط موشک خبر داده اند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک در مصاحبه ای از وزیر امور خارجه عربستان پرسید که از آنجاییکه شما ایران را مقصر حمله به تأسیسات نفتی خود می دانید. آیا حمله به نفتکش ایرانی جواب طرف سعودی است؟

 

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ گفت: "البته که نه. ما اینگونه رفتار نمی کنیم. ما به این خاطر ایران را مقصر می دانیم زیرا این حملات از سمت شمال رخ داده است، نه از جنوب. ما از سازمان ملل خواستیم که تحقیقاتی در این باره انجام دهد و چندین کشور نیز به آن پیوستند. پس از اتمام، نتایج را منتشر خواهیم کرد. ما در مورد نفتکش ایرانی اطلاعات متناقضی داریم، کسی می گوید نشت نفت رخ داده است، کسی می گوید نه. ماجرا هنوز مشخص نیست. اما تکرار می کنم که ما اصلاً درگیر آن نیستیم. داستان تمام نشده است. بیایید صبر کنیم تا بدانیم چه اتفاقی افتاده است."

 

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران، نفت‌کش ایرانی سابیتی متعلق به شرکت ملی نفتکش صبح روز جمعه در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت‌های 5 و 5:20 صبح در 60 مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده